הדפסת צ'קים לכל הבנקים והתוכנות | מותאם לתקן 501 - בנק ישראל | להזמנה התקשרו 1-800-877-222
חייגו: 1-800-877-222
צ'קים מותאמים - תקן 501

סלוגן לעסק

הכול על כתיבה נכונה

כתיבת סלוגן לעסק היא משימה מורכבת הגורמת לבעלי עסקים לשכור את שירותיהם של טובי המוחות היצירתיים שיחברו עבורם את אותן המילים הקליטות, הזכירות והמרגשות שישקפו את ערכי המותג ויחזקו את מודעות הצרכנים למותג. סלוגן מוצלח מלווה את הפירמה במשך שנים רבות ויש לו השלכה ישירה על השורה התחתונה של העסק. את הסלוגנים הטובים זוכרים גם כעבור שנים רבות, הם נשתלים בתודעת הצרכן, גורמים לאהדת המוצר ומניעים לקנייה.

סלוגן לעסק
סלוגן לעסק

סלוגן לעסק - איך להימנע מטעויות

  • הטעות הגדולה ביותר בכתיבת סלוגן היא התחכום המוגזם והפומפוזיות או הבומבסטיות. סלוגנים עוצמתיים הם סלוגנים החפים מכל מילה מיותרת. הם כתובים במילים פשוטות, יומיומיות, מילים בגובה העיניים ובשפה שבה אנו מדברים עם החברים. נכון, סלוגן מוצלח לא יהיה סלוגן יבש ואפור, אך שם המשחק הוא איזון. יש לאזן בין השנינות לבין הבהירות והפשטות.
  • לסלוגנים אסור להבטיח הבטחה שלא תעמוד במבחן המציאות. המסר של הסלוגן חייב להיות בהלימה מלאה עם המותג בשטח. אם אתם מבשרים בסלוגן כי אתם "הכי טובים בשירות", אך בפועל אתם מעניקים שירות ברמה בינונית, הסלוגן שלכם יעורר ציניות ולעתים אפילו עוינות למותג.
  • סלוגן מסורבל וארוך הוא סלוגן בעייתי. אנשים לא יזכרו אותו. המשחק במילים בעלי משמעות כפולה יגרמו לפרשנויות שונות, והסלוגן לא יעביר את המסר הרצוי.
  • סלוגן לא צריך לרצות את הלקוח. מילים כמו "מה שתגיד לנו, נעשה" או "הבעיה שלך היא הבעיה שלנו" ועוד, לא יישמעו אמינים גם אם הכוונות שלכם טהורות ואמיתיות.

סלוגן מכובד - בלי שגיאות כתיב ותחביר

כתיבת סלוגן עם שגיאות כתיב או תחביר אינה מכבדת את בעל העסק. שגיאות כתיב ותחביר מסיחים את הדעת מן התוכן, גם אם הוא יהיה מקורי, איכותי ומעניין, ובמקרים רבים משנות את משמעות המשפט או המילה.

לעתים פסיק קטן שלא במקום הנכון ישנה את המשמעות של הסלוגן. חשבו מה ההבדל בין שני המשפטים הבאים:

  • דודי, החזיר מת!
  • דודי החזיר, מת!

שנינו את מיקום הפסיק וקיבלנו משמעות שונה לגמרי.

שגיאות כתיב משנות את משמעות המילה: "בית המלון המפואר משמש כמקום מפגש לאנשים עמידים". עמידים, איפה הם עומדים?? הכוונה הייתה אמידים... והמשמעות שונה לגמרי.
החלפת אותיות כמו החלפת האות חי"ת באות כ"ף תשנה את המילה מ - מחר ל- מכר.
החלפת האות ה"א באות אל"ף או עי"ן תביא למשמעויות שונות כמו קרה, קרא, כרע וכרה ועוד.
סלוגן לא משנים כל יום. השקעתם זמן, מחשבה וכסף רב בכתיבת סלוגן. אתם חייבים לעשות עריכה לשונית כדי לכבד את עצמכם ולכבד את המוצר שלכם.